Pages

Follow nopalhanif on Twitter
Showing posts with label nan jilu ojeon. Show all posts
Showing posts with label nan jilu ojeon. Show all posts

Thursday, 26 May 2011

respect!!

assalamualaikum.entri kali ni is nothing much. aku just nak citer pasal how am i so impressed of KOREAN.bukan nak naik kan name negara orang atau berbangga sangat ngan negara orang len tapi ni sekadar ape yang aku rase. 





bukan lah nak kepoh atau nak heboh2 kan mane pon...tapi dorang mempunyai 'custom' yang sangat bagus. kirenye budaya deme ni baek. TERBAEK WOKK!! haha...


yes, negara kite malaysia also have their unique customs.i can't deny that. tapi ble da minat ngan cite2 KOREA nih, banyak benda yang aku blajar. bukan bahasa dorang tuh...tapi mungkin budi bahasa. tak lah aku cakap yang kite as malaysian ni tak berbudi bahasa...korang tak yah nak salah anggap pulak. this just what i'm feeling.





ade banyak sebab yang aku nak list kan why i am so impressed with them. mungkin satunye sebab aku rase their way to pay respects to others and elder memang mengagumkan. tengok jelah gambar2 ni..sanggup melutut..kalo korang sanggup?? haha..maybe budaya kita orang malaysia lain. tapi ble difikirkan balik ade ke patot korang just nak tunjuk hormat korang dengan melutut?? tak patut tak patut..




ape2 hal pon aku tak patot nak mempersoalkan pasal cara dorang an?? lain bangsa lain caranye...haha. tapi an yang lebih mengagumkan lagi..they not just 'bow' to their elder maksud aku dorang punye sodare lah...sebb dorang juge 'bow' tunduk to show their respect to others...orang yang tak dikenali. kalo kie ade ke kite buat??


as malaysian, kite just bagi salam dan berjabat tangan o peluk2 lah bagi yang perempuan. ape2 hal pon kite pon ade care kite sendiri. dengan cara tu pon boleh dikire kite RESPECT orang yang lebih tua macam mak, ayah kite, uncle, auntie, atok, nenek dan jugak orang2 len..


Monday, 9 May 2011

da tau da

oke.arini da tau la kat ne nak register segala bagai.ye la tyme aritu check die cakap UIA cek regster tyme 9MEI.arini la an....so da tau la.cam dak2 len a rmai yang daftar kat UIA PJ.bagos ah uh ye a dekat sikit ngan umah.tak nak aku gerak NILAI.tapi an rase MALAS, PENAT, zzzz, TAK KESA, ?????...pon ade.ye la kalo skola dulu senang jeh.takpayah nak KELAM KABOTT...camni...tup tup nak masuk uni plak nak jadi mende nih.baru la aku sedar an.susah tol nak jadi mahasiswa/ mahasiswi ni...aduyai!!!! TENSI!!!!!




 pe2 hal aku layan korea la...bohsan!!!


kalo korang rase nak follow sekali meh la....
BESH DOH!!!!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...